Specjalista ds. BHP (praca na 0,5 etatu)

app.career
Rodzaj zatrudnienia: Praca Władyslawowo k. Elbląga 2024-11-05 Udostępnij
Opis stanowiska:

Specjalista BHP jest doradcą pracodawcy podczas rozwiązywania problemów z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy. Specjalista BHP bierze udział w opracowaniu planów modernizacyjnych i inwestycyjnych zakładu.

 

Zakres obowiązków: 

  • Realizacja zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wewnętrznych standardów bezpieczeństwa Wutkowski,
  • Kontrola, ocena i doradztwo w zakresie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów 
    i zasad BHP i Ppoż.
  • Budowanie i rozwijanie Kultury Bezpieczeństwa w firmie
  • Opracowywanie i wdrażanie programów prewencyjnych
  • Samodzielne prowadzenie projektów z zakresu BHP
  • Opracowywanie instrukcji, procedur BHP, Ppoż. oraz wykazów i rejestrów
  • Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz analiza projektów i inwestycji pod względem BHP
  • Przeprowadzanie i aktualizacja oceny ryzyka zawodowego, potencjalnych źródeł zagrożeń oraz nadzór nad badaniami i pomiarami czynników szkodliwych dla otoczenia
  • Bieżąca kontrola warunków środowiskowych i bezpieczeństwa na stanowiskach pracy
  • Przeprowadzanie postępowań powypadkowych, ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, zarządzanie wypadkowością (dokumentacja, analiza, propozycje usprawnień)
  • Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych oraz prowadzenie działalności informacyjnej
  • Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń z zakresu BHP
  • Przeprowadzanie wewnętrznych audytów BHP
  • Ocena maszyn i instalacji przemysłowych w zakresie bezpieczeństwa
  • Współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolującymi
  • Sporządzanie i komunikacja raportów, analiz i zestawień
     

Poszukiwane kompetencje: 

  • Wykształcenie kierunkowe lub studia podyplomowe z zakresu BHP
  • Minimum 2 lata doświadczenia w zakładzie produkcyjnym na podobnym stanowisku
  • Proktywne podejście do działań w zakresie BHP, proponowanie nowych rozwiązań 
    i inicjatyw zwiększających bezpieczeństwo
  • Znajomość przepisów prawa pracy oraz aktualnych przepisów BHP i Ppoż.
  • Znajomość zagadnień związanych z doskonaleniem systemu bezpieczeństwa i higieny pracy.
  • Znajomość zasad i procedur związanych z systemem Ppoż..
  • Rozwinięte umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, zarządcze i organizacyjne
  • Umiejętność pracy w zespole
  • PRACA NA 1/2 ETATU W SIEDZIBIE PRACODAWCY
     

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na umowę o pracę w polskiej firmie z tradycją
  • Zniżki na produkty firmy
  • Programy rozwojowe i szkoleniowe
  • Prywatna opieka medyczna
  • Wpływ na dalszy rozwój firmy