Specjalista ds. BHP (praca na 0,5 etatu)
Specjalista ds. BHP (praca na 0,5 etatu)
Opis stanowiska:
Specjalista BHP jest doradcą pracodawcy podczas rozwiązywania problemów z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy. Specjalista BHP bierze udział w opracowaniu planów modernizacyjnych i inwestycyjnych zakładu.
Zakres obowiązków:
- Realizacja zadań wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz wewnętrznych standardów bezpieczeństwa Wutkowski,
- Kontrola, ocena i doradztwo w zakresie warunków pracy oraz przestrzegania przepisów
i zasad BHP i Ppoż. - Budowanie i rozwijanie Kultury Bezpieczeństwa w firmie
- Opracowywanie i wdrażanie programów prewencyjnych
- Samodzielne prowadzenie projektów z zakresu BHP
- Opracowywanie instrukcji, procedur BHP, Ppoż. oraz wykazów i rejestrów
- Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz analiza projektów i inwestycji pod względem BHP
- Przeprowadzanie i aktualizacja oceny ryzyka zawodowego, potencjalnych źródeł zagrożeń oraz nadzór nad badaniami i pomiarami czynników szkodliwych dla otoczenia
- Bieżąca kontrola warunków środowiskowych i bezpieczeństwa na stanowiskach pracy
- Przeprowadzanie postępowań powypadkowych, ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, zarządzanie wypadkowością (dokumentacja, analiza, propozycje usprawnień)
- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych oraz prowadzenie działalności informacyjnej
- Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń z zakresu BHP
- Przeprowadzanie wewnętrznych audytów BHP
- Ocena maszyn i instalacji przemysłowych w zakresie bezpieczeństwa
- Współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolującymi
- Sporządzanie i komunikacja raportów, analiz i zestawień
Poszukiwane kompetencje:
- Wykształcenie kierunkowe lub studia podyplomowe z zakresu BHP
- Minimum 2 lata doświadczenia w zakładzie produkcyjnym na podobnym stanowisku
- Proktywne podejście do działań w zakresie BHP, proponowanie nowych rozwiązań
i inicjatyw zwiększających bezpieczeństwo - Znajomość przepisów prawa pracy oraz aktualnych przepisów BHP i Ppoż.
- Znajomość zagadnień związanych z doskonaleniem systemu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Znajomość zasad i procedur związanych z systemem Ppoż..
- Rozwinięte umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, zarządcze i organizacyjne
- Umiejętność pracy w zespole
- PRACA NA 1/2 ETATU W SIEDZIBIE PRACODAWCY
Oferujemy:
- Zatrudnienie na umowę o pracę w polskiej firmie z tradycją
- Zniżki na produkty firmy
- Programy rozwojowe i szkoleniowe
- Prywatna opieka medyczna
- Wpływ na dalszy rozwój firmy